• Gratis bezorging vanaf €49

    Gratis Omruiling
  • NL Klantenservice

    info@shapeit.nl
  • Prijsgarantie

    We matchen alle prijzen
  • Snelle Levering

    2-3 Werkdagen
  • Algemene Voorwaarden

    Algemene Voorwaarden

    IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

    Shapeit.nl is eigendom van: Shapeit.dk ApS

    Neem contact op met shapeit.nl via e-mail naar: info@shapeit.nl.

    Deze verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn alleen van toepassing op aankopen van goederen bij shapeit.nl voor levering in Nederland.  

    BESTELLEN EN BETALEN

    Shapeit.nl is 24 uur per dag open en daarom kun je altijd bij ons winkelen.   
     

    Om bij shapeit.nl te winkelen moet je tenminste 18 jaar oud zijn en een geldige bankpas hebben die we accepteren. Wanneer je onder de 18 bent, kun je alsnog goederen aanschaffen als je toestemming hebt van jouw ouder/verzorger en/of anderszins het wettelijke recht hebt om de aankoop te maken. 

    Je kiest de artikelen die je wilt bestellen en voegt deze toe aan het “winkelmandje”. Je kunt tot op het laatste moment de inhoud van jouw winkelmandje aanpassen, en de inhoud en prijs van de artikelen controleren. 

    Eventuele bijbetalingen voor bijvoorbeeld verzendkosten en kosten voor kaartverwerking worden berekend voordat je klaar bent om te betalen. 

    Wanneer je klaar bent om te bestellen, klikt je op "afrekenen", waar je jouw naam, adres, e-mail, telefoonnummer invult en gewenste betalingsmethode kiest. 

    Je kunt de inhoud van jouw winkelmandje aanpassen totdat je jouw aankoop bevestigt door op de "bestellen en betalen knop" te klikken. We ontvangen jouw bestelling meteen en geen aanpassingen zijn dan nog mogelijk.  

    Je bent verplicht een correct adres op te geven voor de verzending van de artikelen. Als het opgegeven adres niet kan worden bevestigd, behoudt shapeit.nl zich het recht voor de levering in te houden en de bestelling te annuleren. 

    GRATIS BEZORGING
    Bij ons kan je altijd gratis bezorging verwachten in heel Nederland en België!


    ANNULEREN VAN BESTELLINGEN

    Shapeit.nl kan een bestelling annuleren als het niet mogelijk is om het bestelde product te leveren. We stellen onze klanten altijd op de hoogte wanneer we niet het gewenst product kunnen leveren. Je ontvangt het betaalde bedrag binnen 3 werkdagen terug. 

    Nadat je een artikel besteld hebt, ontvangt je per e-mail een bevestiging dat we jouw bestelling hebben ontvangen. Je gaat echter pas een bindende koopovereenkomst aan zodra je van ons een orderbevestiging ontvangen hebt. 
      

    30 DAGEN RETOURRECHT 
     
    Als je bij shapeit.nl wilt shoppen, heb je gewoonlijk 30 dagen retourrecht, waarbij je ons op de hoogte kunt stellen dat het product niet bevalt en dat je het gewenste artikel wilt retourneren, gewoon via e-mail (info@shapeit.nl). Het recht om een artikel te kunnen retourneren gaat in op de dag wanneer je je pakketje ontvangen hebt. Als de deadline afloopt op een feestdag, zaterdag, kerstavond of oudejaarsavond, wordt de deadline verlengd tot de volgende werkdag. 

    Om aanspraak te maken op het retourrecht, moet je ons binnen 29 dagen na ontvangst van het artikel een verklaring geven. Als je jouw aankoop wilt annuleren, kun je ons een e-mail sturen op info@shapeit.nl , dan sturen we een retour formulier. Als je een product wilt retourneren en geen ander product of andere maat wenst terug te ontvangen, betaal je € 13,00 retour kosten. 

    RETOURNEREN

    Zorg ervoor dat de goederen correct zijn ingepakt, wanneer je een bestelling wilt retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het pakket totdat wij deze ontvangen. Bewaar daarom het ontvangstbewijs van de bezorgdienst evenals een track-en-trace-nummer. Wanneer je ervoor kiest een product te retourneren, moet je de kosten voor het retourneren van het artikel zelf betalen. Als je artikelen retourneren die zijn gekocht met een shapeit.nl-cadeaubon, ontvangt je een ontvangstbewijs voor dat bedrag.  

    RUILEN

    Stuur een e-mail naar onze klantenservice (info@shapeit.nl) met informatie over welke artikel je wilt ruilen en welke je dan wilt hebben in plaats daarvan. Zodra we jou retour hebben ontvangen, sturen we de maat of het gewenste model. Onze klantenservice streven ernaar om binnen 24 uur op alle e-mails te reageren.

    Om jouw artikelen om te ruilen en zo snel mogelijk te kunnen verwerken, stellen we het op prijs als je de volgende informatie naar info@shapeit.nl door kunt sturen:

    • Jouw ordernummer

    • Welk artikel je wilt ruilen voor welk ander model.

    • Naam of het e-mailadres van de persoon die de bestelling geplaatst heeft.

    HOE LANG DUURT HET?

    Zodra je het retourlabel hebt ontvangen van onze klantenservice, kun je het uitprinten en het artikel naar ons opsturen.

    Stuur de artikelen altijd in de originele verpakking terug. Hangkaartjes, prijskaartjes mogen niet worden verwijderd.

    • Het duurt gewoonlijk 2-5 dagen voordat we jouw zending hebben ontvangen.

    • Vanaf het moment dat we jouw zending ontvangen, is de verwerkingstijd 1-2 werkdagen.

    • Zodra we jouw ruiling verwerkt hebben, ontvangt je een track-en-trace link.

    LET OP:

    We accepteren geen ruilingen als de waarde van de goederen achteruit is gegaan, omdat:

    • Je het product gebruikt hebt.

    • We van mening zijn dat het product naar rook, wasmiddel of parfum ruikt.

    • Haar of vlekken op het product zitten.

    • We ontvangen geen pakketten van DAO, omdat deze ’s nachts worden gedistribueerd, wanneer ons kantoor is gesloten.

    Ben je na de ruiling toch niet tevreden met het artikel en je wilt jouw bestelling weer retourneren moet je de volgende wel in je achterhoofd houden: Shapeit.nl betaald jouw aankoopbedrag terug maar we vergoeden echter alleen de kosten van de eerste ruiling. De kosten van het tweede retourzending wordt niet door ons vergoedt.

    BELANGRIJK

    • We verwachten dat je de goederen zo snel mogelijk verzendt nadat je ons op de hoogte hebt gebracht van de annulering, de artikelen moeten binnen 14 dagen na jouw correspondentie met ons opgestuurd en binnen zijn in ons magazijn.
    • We verwachten het artikel te ontvangen in dezelfde staat als toen we het hebben verzonden.
    • Documentatie van jouw aankoop en het retour formulier moeten bijgevoegd zijn.
    • Je moet een kopie van de orderbevestiging of andere documentatie van jouw aankoop in het pakket toevoegen.

    TERUGBETALING

    Wanneer je bij shapeit.nl winkelt, heb je 30 dagen recht op retourneren, waarbij je ons op de hoogte kan stellen dat je jouw artikelen wilt retourneren. Stuur altijd een email naar info@shapeit.nl. Het retourrecht gaat in op de dag wanneer je jouw pakket ontvangen hebt. Als de deadline afloopt op een feestdag, zaterdag, kerstavond of oudejaarsavond, wordt de deadline verlengd tot de volgende werkdag.

    Na ontvangst van de bestelling moet je de artikelen met zorg hanteren. Om aanspraak te maken op het herroepingsrecht, moet je ons binnen 29 dagen na ontvangst van het artikel een verklaring geven.

    Zorg ervoor dat de producten met zorg is ingepakt. Je bent verantwoordelijk voor het pakket totdat we deze ontvangen. We raden je aan het ontvangstbewijs van de bezorgdienst en elk track-en-trace-nummer te bewaren. Je moet zelf de kosten voor het retourneren van het artikel betalen.

    MOET IK EEN RETOURLABEL GEBRUIKEN?

    Neem alstublieft contact met ons op via info@shapeit.nl als je een retourlabel wilt bestellen tegen de kosten van € 13,00. Vermeldt jouw ordernummer en de artikelen die je wenst te retourneren. We sturen je vervolgens een retourlabel waarmee je jouw artikelen kunt retourneren. Indien je ons retourlabel wilt gebruiken worden de kosten van de label van jouw betaalde bedrag in mindering gebracht. Ons retourlabel valt onder de verzekerde pakketpost en je bent daarom verzekerd als jou retour pakket verloren gaat tijdens het transport. Daarom raden we al onze klanten aan om deze optie te gebruiken, aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor het pakket totdat we deze ontvangen. 

    VOOR HET RETOURNEREN:

    • We verwachten dat je de goederen zo snel mogelijk verzendt nadat je ons op de hoogte gebracht heeft van de annulering, en we verwachten het pakket binnen 14 dagen in ons magazijn.
    • Stuur de artikelen altijd in de originele verpakking terug. Hangkaartjes, prijskaartjes mogen niet worden verwijderd.
    • Vanaf het moment dat we jou retour pakket ontvangt, is de verwerkingstijd maximaal 3 werkdagen. 
    • We ontvangen geen pakketten die zonder distributie zijn verzonden. Alle retour pakketten moeten naar ons adres worden verzonden. 
    • Je dient een kopie van de orderbevestiging of ordernummer bij te voegen.

    Wanneer we het artikel ontvangen, zullen we het controleren en je het bedrag terugbetalen die je betaald hebt. Het bedrag wordt altijd overgemaakt op dezelfde betalingsmethode waarmee je voor de aankoop betaald hebt. Als je gebruik hebt gemaakt van ons retourlabel, wordt de €13,00 van het terugstort bedrag in mindering gebracht.   

    LET OP:

    Je kunt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk verliezen. Dit gebeurt als de waarde van het product verminderd is, omdat:  

    • Je het product daadwerkelijk gebruikt hebt.
    • Het beschadigd is terwijl jij er verantwoordelijk voor was.
    • Wij van mening zijn dat het product naar rook, wasmiddel of parfum ruikt.
    • Er haar of vlekken op het product zitten.

    Je kunt contact met ons opnemen via e-mail: info@shapeit.nl. Of per telefoon op werkdagen tussen 10:00-15:00 uur. 

    Als je ons retourlabel niet wenst te gebruiken, stuur je het retourpakket alstublieft naar onderstaand adres: 

    Shapeit ApS
    Vølundsvej 19c
    3400 Hillerød, Denmark

     CADEAUBON

    Voor het gebruik van cadeaubonnen moet je akkoord gaan met de volgende algemene voorwaarden. De elektronische cadeaubon kan worden bewaard en vervalt na 2 jaar vanaf de uitgiftedatum. De grootte van de cadeaubon kan maximaal € 650,- bedragen. We aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor verloren, kapotte, gestolen of gedeactiveerd cadeaubonnen. We behouden ons het recht voor om deze regels te wijzigen.

    De cadeaubon is geldig als betaling of gedeeltelijke betaling wanneer je bij ons winkelt. Het bedrag die je uitgeeft wordt van het saldo afgetrokken en als er geld op de kaart is achtergebleven, ontvangt je een nieuwe cadeaubon via e-mail met het nieuwe saldo. Cadeaubonnen kunnen NIET worden ingewisseld voor contant geld.

     
    KORTINGSCODES

    We bieden regelmatig kortingscodes aan als onderdeel van onze marketingstrategie. Deze codes zijn slechts voor een beperkte periode geldig en kunnen onderworpen zijn aan speciale voorwaarden. De codes kunnen worden beperkt zodat je ze alleen kunt gebruiken voor specifieke producten, categorieën of merken. 

    Wanneer je een kortingscode gebruikt, moet je het opgegeven minimumbedrag uitgeven. Als het totaalbedrag van jouw aankoop kleiner is dan het opgegeven minimumbedrag, wordt het verschil niet terugbetaald. Elke kortingscode die je wilt gebruiken, moet worden ingevoerd in het aankoopproces voordat je de bestelling betaalt. Je kunt niet worden gecrediteerd met een vergeten kortingscode na het plaatsen van de bestelling. Er kan slechts één kortingscode per bestelling worden gebruikt. 

    De kortingscodes zijn niet persoonlijk en kunnen door de houder worden gebruikt. De kortingscodes hebben geen contante waarde en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld, vouchers en dergelijke. 

    In geval van fraude, poging tot fraude of in geval van vermoedelijke andere illegale activiteiten in verband met het inwisselen van kortingscodes, hebben we het recht om de kortingscode te annuleren, de bestelling waarvoor de kortingscode is gebruikt te annuleren en jouw mogelijkheden om in de toekomst te shoppen op shapeit.nl te blokkeren. 

    PRIVACY

    Om te winkelen bij shapeit.nl moeten we de volgende gegevens hebben:

    • Jouw naam

    • Jouw adres

    • Jouw e-mailadres

    • (Mobiele) telefoonnummer

    Bovenstaande gegevens worden opgeslagen met informatie over welke goederen je gekocht hebt gedurende 5 jaar vanaf het einde van het boekjaar. De informatie heeft betrekking, cf. artikel 10 van de Boekhoudwet, waarna de informatie verwijderd wordt.

    Als je een login hebt gemaakt om bij ons gebruik te maken van zelfbediening, worden jouw persoonlijke gegevens en bestelinformatie niet verwijderd, tenzij je zelf hierom vraagt.

    Informatie wordt niet bekendgemaakt of verkocht aan een derde partij tenzij dit wordt gedaan in verband met een herstructurering of een volledige of gedeeltelijke verkoop van het bedrijf. Elke openbaarmaking in een dergelijke situatie zal in overeenstemming zijn met de op elk moment toepasselijke wetgeving inzake persoonsgegevens.

    Als klant heb je de mogelijkheid om inzicht te krijgen in onze registratie van gegevens over jou, en je kunt bezwaar maken tegen een registratie in overeenstemming met de regels hierover in de wet op de verwerking van persoonsgegevens door contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail: info@shapeit.com.
     

    COOKIES

    Door shapeit.nl te gebruiken, geef je toestemming dat we cookies gebruiken. Een cookie is een klein gegevensbestand dat we op jouw computer plaatsen om bij te houden wat er tijdens jouw bezoek gebeurt en om de computer te herkennen en ook de inhoud van jouw winkelmandje. Een cookie is geen programma en bevat geen virussen.
     

    OVERTREDINGEN

    In het geval dat de klant de verplichtingen onder deze verkoop- en leveringsvoorwaarden niet nakomt, kan shapeit.nl zijn of haar gebruik van de website van shapeit.nl onderbreken of beperken en kunnen er geen bestellingen worden geplaatst.

    De volgende factoren worden onder andere beschouwd als materiële inbreuken:

    • De klant geeft incorrecte informatie over naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer aan ons door.

    • De klant valt shapeit.nl, onze werknemers of klanten lastig.
     

    KLACHTEN

    Neem contact op met info@shapeit.nl als je een klacht over jou aankoop wilt indienen. Als we geen bevredigende oplossing kunnen vinden, kun je aan de voorwaarden hiervoor is voldaan, een klacht indienen bij de geschillencommissie.

    RECHTSKEUZE EN DEFENSIE

    De aankoop van goederen bij shapeit.nl valt onder de Deense wetgeving. Elk geschil wordt beslecht door de gewone Deense rechtbanken.

     

    Inhoudsopgave:

    Artikel   1 - Definities

    Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer

    Artikel   3 - Toepasselijkheid

    Artikel   4 - Het aanbod

    Artikel   5 - De overeenkomst

    Artikel   6 - Herroepingsrecht

    Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

    Artikel   9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

    Artikel 11 - De prijs

    Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

    Artikel 13 - Levering en uitvoering

    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Artikel 15 - Betaling

    Artikel 16 - Klachtenregeling

    Artikel 17 - Geschillen

    Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

     

    Artikel 1 - Definities

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in het retourformulier van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Het retourformulier hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

     

    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

    Shapeit.dk ApS

    Vølundsvej 19c

    3400 Hillerød

    Denemarken

    E-mailadres: info@shapeit.nl

    Cvr-nummer: 37191078

     

    Artikel 3 - Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

     

    Artikel 4 - Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

     

    Artikel 5 - De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
    12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

     

    Artikel 6 - Herroepingsrecht

    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    5. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
    6. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    7. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
    8. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    9. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

     

    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

     

    Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
    10. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    11. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    13. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
    14. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

     

    Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

     

    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    6. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
    7. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    8. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    9. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    10. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    11. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    12. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    13. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    14. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    15. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    16. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    17. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    18. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

     

    Artikel 11 - De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
    7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

     

    Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

     

    Artikel 13 - Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

     

    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
      • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
      • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
      • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
    4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

     

    Artikel 15 - Betaling

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

     

    Artikel 16 - Klachtenregeling

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
    5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr

     

    Artikel 17 - Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

     

    Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.