Klacht

RECLAMATIE

Wanneer je winkelt bij Shapeit.dk volgen wij de Deense consumentenwet. Volgens de wetgeving heb je altijd 2 jaar recht op reclamatie op je aankopen. Het is belangrijk dat je garantie niet verwart met het recht op reclamatie, aangezien wij geen garantie op enige producten aanbieden. Wanneer je binnen 6 maanden na aankoop een klacht indient over een artikel, is het aan ons als bedrijf om te bewijzen of er sprake is van een productiefout. In de laatste 6-24 maanden ligt de bewijslast bij jou als consument, en je moet er dus zeker van zijn dat er niet sprake is van foutieve behandeling, enz. van jouw kant.

• Wanneer je een fout of gebrek aan je artikel ontdekt, moet je dit binnen een redelijke tijd reclameren. Met redelijke tijd wordt bedoeld dat dit moet gebeuren binnen 2 maanden nadat je de fout hebt ontdekt. Dit betekent ook dat wij het artikel binnen die 2 maanden moeten ontvangen.

• Na het ontdekken van een fout, schade of dergelijks aan een product, verzoeken wij je om ons zo snel mogelijk te contacteren. Stuur alstublieft een e-mail naar info@shapeit.dk waarin je je bestelnummer vermeldt en duidelijke foto's van de schade of fout bijvoegt.

•Wanneer we de opgestuurde foto's hebben beoordeeld, vragen wij je om je artikel naar ons terug te sturen, waarna we de fout/schade verder zullen beoordelen. Uiteraard sturen we je een retourlabel dat je kunt gebruiken om het artikel naar ons terug te sturen. (We willen erop wijzen dat je het artikel vriendelijk kunt wassen voordat het teruggestuurd wordt, als het gebruikt is.)

• Wanneer we je artikel hebben ontvangen, zal dit worden beoordeeld door professionele vakmensen die kunnen vaststellen of er sprake is van een productiefout. Mocht je reclamatie gegrond zijn en er niet enkel sprake zijn van normale slijtage en gebruikssporen, dan zullen we de schade of fout herstellen bij een kleermaker. In het geval dat we dit niet kunnen aanbieden, zullen we je een nieuw product aanbieden.

• OPLETEN: Als we je geen gelijkwaardig artikel kunnen aanbieden, kan het bedrag worden terugbetaald. Houd er echter rekening mee dat we de verzendkosten bij gebruik van ons retourlabel in mindering brengen.

Wat is slijtage:

Let op dat slijtage zichtbaar is wanneer de gebruikssporen op het artikel duidelijk zijn. Bijvoorbeeld dat de elastiek in het materiaal is vergaan, dat de vezels op kwetsbare plaatsen (bijvoorbeeld het kruis waar de stof uit elkaar getrokken wordt) uit elkaar zijn getrokken, of dat het artikel sterk is vervaagd, zijn kleur heeft verloren, of is gaan pillen of soortgelijk door de was of wasverzachter. Bovendien zijn stiksels die duidelijk uit elkaar zijn getrokken en niet enkel verkeerd zijn gegaan, ook geen reden voor reclamatie.

Het kan ook zijn dat de maat niet 100% correct is, of dat het artikel meer fysieke belasting heeft ondervonden dan je als consument redelijkerwijs kunt verwachten dat het kan weerstaan.