KLACHT

KLACHT

Wanneer u bij Shapeit.dk winkelt, volgen wij de Deense verkoopwet. Volgens de wetgeving heeft u altijd 2 jaar lang recht om te klagen over uw aankopen. Het is belangrijk dat u garantie niet verwart met klachtrecht, aangezien wij op geen enkel product garantie bieden. Wanneer u binnen 6 maanden na aankoop een klacht indient over een product, hebben wij als bedrijf de bewijslast of het om een ​​fabricagefout gaat. Gedurende de afgelopen 6-24 maanden heeft u als consument de bewijslast en moet u er daarom zeker van zijn dat er geen sprake is van verkeerd gebruik etc. van uw product.

• Wanneer u een fout of defect in uw product ontdekt, moet u hierover binnen een redelijke termijn klagen. Onder redelijke termijn wordt verstaan ​​dat dit moet gebeuren binnen 2 maanden nadat u de fout heeft ontdekt. Dit betekent ook dat wij de goederen binnen de 2 maanden moeten ontvangen.

• Nadat u een fout, beschadiging of iets soortgelijks aan een product heeft ontdekt, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar info@shapeit.dk waarin u uw bestelnummer vermeldt. en voeg duidelijke foto's toe van de schade of het defect.

• Nadat wij de verzonden foto's hebben beoordeeld, vragen wij u het artikel naar ons terug te sturen, waar wij de fout/schade verder zullen beoordelen. Uiteraard sturen wij u een retourlabel toe, dat u kunt gebruiken wanneer u het artikel naar ons retour moet sturen. (Houd er rekening mee dat u het artikel kunt wassen voordat u het terugstuurt als het is gebruikt)

• Wanneer wij uw artikel hebben ontvangen, wordt het beoordeeld door professionals die kunnen vaststellen of er sprake is van een fabricagefout. Mocht uw klacht terecht zijn en het niet alleen om algemene slijtage gaat, dan zullen wij de schade of het defect bij een kleermaker herstellen. Mochten wij dit niet kunnen bieden, dan bieden wij u een nieuw artikel aan.

• LET OP: Wij kunnen u niet dezelfde elektriciteit aanbieden. Vgl. artikel, het bedrag kan worden terugbetaald. Houd er echter rekening mee dat wij de verzendkosten in mindering brengen bij gebruik van ons retourlabel.

Wat is slijtage:

Houd er rekening mee dat slijtage zichtbaar is wanneer de gebruikssporen op het artikel duidelijk zijn. Bijv. dat het elastiek in het materiaal zachter is geworden, dat de vezels op kwetsbare plaatsen uit elkaar zijn getrokken (bijvoorbeeld het kruis waar de stof uit elkaar wordt getrokken) of dat het artikel zwaar is voorgewassen en kleur heeft verloren, gerafeld is of iets dergelijks van wasgoed of wasverzachter. Bovendien zijn naden die duidelijk uit elkaar zijn getrokken en niet zomaar per ongeluk zijn losgemaakt, ook geen klacht.

Het kan ook zijn dat de maat niet 100% klopt, of dat het product aan meer fysieke belasting is blootgesteld dan je als consument mag verwachten.