Klacht

Wanneer je winkelt bij Shapeit, volgen wij de Nederlandse koopwet. Volgens de wet heb je altijd 2 jaar reclamerecht op je aankopen.

• Wanneer je een fout of gebrek aan je artikel ontdekt, moet je daar binnen een redelijke termijn over klagen. Met redelijke termijn wordt bedoeld dat dit binnen 2 maanden na ontdekking van de fout moet gebeuren.

• Nadat je een fout, schade of iets dergelijks aan een product hebt ontdekt, vul je alstublieft het formulier hier in

• Als we de retour accepteren, ontvang je een cadeaubon voor de aankoop van hetzelfde of een vergelijkbaar product

• Wanneer we je artikel hebben ontvangen, wordt deze beoordeeld door professionele vakmensen die kunnen vaststellen of er sprake is van een fabricagefout. In het geval dat je reclamatie gerechtvaardigd is en er niet alleen sprake is van algemene slijtage en gebruikssporen, zullen we de schade of fout laten verhelpen door een kleermaker. In het geval dat we dit niet kunnen bieden, zullen we je een nieuw artikel aanbieden.

Wat is slijtage:

Let op dat slijtage te zien is aan dat de gebruikssporen op het artikel duidelijk zijn. Bijvoorbeeld dat het elastiek in het materiaal is verslechterd, dat de vezels zijn uitgerekt op kwetsbare plekken (bijvoorbeeld het kruis waar de stof uit elkaar wordt getrokken) of dat het artikel veel is verkleurd, aan vervaging onderhevig is geraakt of vergelijkbaar door was of wasmiddel. Daarnaast zijn stiksels die duidelijk uit elkaar zijn getrokken en niet slechts op foutieve wijze zijn losgeraakt, ook geen reden voor reclamatie.

Het kan ook zijn dat de maat niet 100% correct was of dat het artikel aan een grotere fysieke belasting is blootgesteld dan je als consument kan verwachten dat het kan weerstaan.